İletişim
Yardım
Bugünki Mesajlar
Ajanda
Üye Listesi
Kayıt ol
Home

Navigation
Geri git   DelikanForum.NET > DİN-SİYASET / EKONOMİ-SAĞLIK > Sağlıklı yaşam ve Spor
Cevapla
 
LinkBack Seçenekler

  #1
Alt 22.12.2007, 17:18
 
addanali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 05.07.2005
Mesajlar: 2,979
Konulara Teşekkür etti: 21
7 Teşekkür aldı 5 Mesajlar için
Balık eti ve Omega-3 Yağ Asitleri

Balık Eti ve Omega-3 Yağ Asitleri (geri dön)[/URL
URL="http://feyzdergisi.com/tavsiyeet.php?yazi_no=766"] Arkadaşıma Tavsiye Et
Yazıcı Çıktısını Al Balıketinin diğer etlerden üstünlüğü ve sağlık üzerine faydalı tesirleri, daha çok ihtiva ettiği yağın özelliğinden kaynaklanır. Balık yağında, doymamış yağ asidi doymuşa nazaran oldukça fazladır. Balık yağında esas olarak EPA (eicosapentaenoic acid) ve DHA (docosahexaenoic acid) olmak üzere iki çeşit doymamış yağ asidi vardır. Bu yağ asitleri birden fazla çift bağ taşıyan karbona sahip olduğundan ilmi literatürde n-3 veya omega-3 doymamış yağ asitleri olarak adlandırılırlar.
Bu yağ asitleri çocuklarda sinir sisteminin ve beyinin gelişiminde ve erişkinlerde sağlığın korunmasında önemli rol oynamaktadır. Balık yağının olumlu tesirleri ilk olarak, Grönland Eskimolarının fazla miktarda yağ kullanmalarına rağmen kalp hastalıklarından ölüm nispetlerinin düşük olmasının tespiti ve sebebinin araştırılması ile ortaya konulmuştur.
Hollanda'da yapılan bir araştırmada tüketilen balık miktarı ne kadar fazla ise kalp enfarktüsünden ölüm riskinin o kadar düşük olduğu tespit edilmiştir. Bu araştırmada günde 30 gram balık yiyenlerde bile kalp hastalığından ölüm riskinin hiç balık yemeyenlere göre yarı yarıya daha az olduğu gösterilmiştir. İsveç'te 10.966 kişi üzerinde yapılan bir başka çalışmada fazla miktarda balık tüketen kişilerde kalp ve damar hastalıklarının daha az görüldüğü ortaya çıkarılmıştır.
Araştırmalar, balık yağındaki Omega 3 yağ asidinin kalbi ve kalp damarlarını koruduğunu gösteriyor. Somon ve ton balığında bulunan Omega 3 yağ asitlerinin insan sağlığı üzerindeki etkileri ile ilgili sonuçlar, son zamanlarda tıp dünyasının gündeminde. Konuyla ilgili dünya çapındaki 1000'in üzerinde bilimsel araştırma, bu asidin kalp ve kalp damarları üzerindeki olumlu etkilerini işliyor. Omega 3 yağ asitlerinin erkeklerde kalple ilgili ölümleri yüzde 81 oranında azalttığını belirtiyor. Bununla ilgili araştırmalar tam on yedi yıl sürmüş ve bunlara 22.000 doktor katılmış.
DEVAMI İÇİN FEYZ DERGİSİ 198. SAYISINDA BULUŞALIM...
Gülçin Demircan
__________________
"SEVEN SEVDİĞİNE İTAAT EDER"
addanali isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Seçenekler

Yetkileriniz
Yeni Mesaj yazma yetkiniz aktif değil dir.
Mesajlara Cevap verme yetkiniz aktif değil dir.
Eklenti ekleme yetkiniz aktif değil dir.
Kendi Mesajınızı değiştirme yetkiniz aktif değil dir.

Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar son Mesaj
Taze Balık çoncik Fıkra ve Mizah 2 30.05.2007 22:14
balık severmisin... msadi Fıkra ve Mizah 4 14.12.2006 21:01
Çok şirin bir balık ZEGODAYI Resim ve Karikatür 8 10.11.2006 17:02
Balık Tutuyorum Fatihsultan Fıkra ve Mizah 0 10.08.2006 15:18
Balık... dilek Özgün Yazılarınız 1 07.07.2006 11:59


Bütün Zaman Ayarları WEZ +2 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 05:19 .
Powered by vBulletin Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Template-Modifikationen durch TMS Web Design by: vbdesigns.de

 
Anasayfa - Arşiv - Yukarı git